Nie wyrażam zgody na kopiowanie i przetwarzanie moich zdjęć oraz umieszczanie ich na innych stronach bez mojej wiedzy i przyzwolenia.
Zapraszam wszystkich do czytania, każdy znajdzie tu coś dla siebie. Herrbata pisze na wiele tematów, a jej "PORADY HERRBATY" to blog o włosach, zdrowiu i urodzie! Znajdziesz tu wpisy o tym jak dbać o włosy, zdrowo się odżywiać i pielęgnować piękno :) Zapraszam!

Obserwatorzy

Śledzik ze śmietaną, na purée gruszkowym



Śledzie zaliczamy do tłustych ryb, aczkolwiek wcale nie zawierają dużo kalorii (100 g dostarcza tylko 160 kcal). Dzięki wysokiej zawartości potasu, ryby te ułatwiają usuwanie nadmiaru wody z organizmu. W dodatku zawarty w nich kwas omega-3 przyśpiesza przemianę materii i spalanie tłuszczu.
Śledź jest doskonałym źródłem pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka. Pośród aminokwasów znajdziemy lizynę, która wzmacnia pamięć i poprawia koncentrację, a także łagodzi objawy infekcji. W śledziach nie brakuje również metioniny, która pomaga w odtruwaniu organizmu i oczyszczaniu go ze szkodliwych toksyn, oraz cysteiny - jej niedobór przejawia się np. rozdwajaniem końcówek włosów czy łamliwością paznokci.
Ryby te są bogatym źródłem witamin A i D oraz E. To też doskonałe źródło witaminy B6 (100 g ryby pokrywa w 20 proc. dzienne zapotrzebowanie na B6) oraz witaminy B12 (jej zawartość w 100 g przewyższa dzienne zapotrzebowanie aż czterokrotnie). Oprócz tego znajdziemy także dużo żelaza, cynku i miedzi oraz fosforu i jodu.
Najczęściej spotykane w sklepach są płaty śledziowe albo matjasy, czyli filety z młodych ryb, które nie osiągnęły jeszcze dojrzałości płciowej. Ich mięso jest delikatniejsze, ale niestety takie produkty są zwykle wzbogacane sporą ilością soli, a nadmiar sodu zatrzymuje wodę w organizmie i zwiększa ciśnienie krwi. Dlatego ryby przed przyrządzeniem warto wymoczyć w mleku lub wodzie.

Przy okazji ostatniej imprezy, przypomniałam sobie przepis na tego pysznego śledzia w słodkiej odsłonie :)
Nie trzeba być w ciąży, żeby uwielbiać!

Składniki:
- 2 opakowania matjasów
- paczuszka orzechów włoskich
- śmietana typu crème fraîche (lub inna gęsta)
- koperek
- 3 gruszki
- cukier

Sposób wykonania:
Gruszki obieramy, wydrążamy gniazda i rozdrabniamy blenderem, gotowy mus przecedzamy przez sitko. Śmietanę doprawiamy odrobiną cukru, dodajemy posiekany koperek. Teraz możemy układać nasze roladki - na musie gruszkowym rozkładamy zawiniętego śledzia, nadziewamy go śmietaną i przyozdabiamy orzechem włoskim. Pyszna przekąska jest już gotowa!


Życzę Wam smacznego :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam śledzie we wszelkiej postaci, a niestety obecnie nie mogę ich jeść :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Śledzie moja miłość! Swego czasu nosiłam do pracy "sledzik na raz" na drugie śniadanie ;). Twój przepis wygląda jak ekskluzywna przystawka i na pewno chociaż raz spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne śledziki, uwielbiam je na ogół, a nie jadłam ich jeszcze w ten sposób co tutaj prezentujesz. Dzieki, napewno spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lecę do sklepu po śledzie! Jak byłam w ciąży to byłam uzależniona od śledzi ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj bardzo dawno juz nie jadłam śledzika i szczerze powiedziawszy to narobiłaś mi na to jedzenie niesamowitej ochoty :)
    Dizsiaj postaram się wybrać do sklepu po śledzie i przygotować coś takiego. Szczególnie,że jeszcze nigdy śledzi z puree gruszkowym nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :* Wasze słowa są dla mnie baaaardzo ważne!
Proszę o nie zostawianie SPAMU - takie komentarze będą usuwane.