Nie wyrażam zgody na kopiowanie i przetwarzanie moich zdjęć oraz umieszczanie ich na innych stronach bez mojej wiedzy i przyzwolenia.
Zapraszam wszystkich do czytania, każdy znajdzie tu coś dla siebie. Herrbata pisze na wiele tematów, a jej "PORADY HERRBATY" to blog o włosach, zdrowiu i urodzie! Znajdziesz tu wpisy o tym jak dbać o włosy, zdrowo się odżywiać i pielęgnować piękno :) Zapraszam!

Obserwatorzy

Co jedzą włosy? - czyli jak sie odżywiać, żeby mieć piękną czuprynkę!


Pielęgnacja włosów kosmetykami to nie wszystko. Dobre produkty do włosów poprawią ich wygląd  - mogą pomóc w domknięciu łuski włosa, dodać im objętości i połysku na kilka godzin. Niektóre maski nakładane na włosy i skórę głowy wprowadzają nieco składników odżywczych do mieszka włosowego, ale jest ich zbyt mało, by skutecznie poprawiły stan włosów. Należy zatem z myślą o włosach, jak i całym organizmie, skupić się na prawidłowym odżywianiu.
Żeby włosy były piękne i zdrowe, trzeba żywić je od wewnątrz. Najważniejszą częścią włosa jest jego cebulka. Wyrasta ona z mieszka włosowego, do którego poprzez krew, dostarczane są składniki odżywcze. Organizm musi mieć wystarczającą ilość składników odżywczych, by „nakarmić” włosy, ponieważ w kolejce po składniki odżywcze są one ostatnie w kolejce. Organizm najpierw odżywia organy kluczowe dla życia organizmu i zdarza się bardzo często, że włosy są niedożywione, przez co stają się słabe, wypadają, tracą blaski i sprężystość.


Co jest więc najważniejsze we włosowej diecie?

Białko i aminokwasy siarkowe - to składniki niezbędne do prawidłowej budowy włosów, dzięki którym są one zdrowe i gęste. Te związki dostarczymy organizmowi jedząc wołowinę, fasolę, ryby, jajka. Siarkę znajdziemy w czarnej rzepie, rzodkiewce, chrzanie, kapuście, brukselce, rzeżusze, brokułach, w kalafiorze i cebuli.

Cynk - bardzo ważny dla zachowania dobrej kondycji włosów. Szukaj go w rybach i owocach morza, roślinach strączkowych, wyrobach pełnoziarnistych, orzechach, pestkach dyni.

Krzem - wzmacnia włosy i przyspiesza ich wzrost. Krzem jest pierwiastkiem budulcowym włosa, a bardzo szybko organizm go traci, szczególnie, gdy człowiekowi przybywa lat. Jedz płatki owsiane, otręby, przetwory mleczne, ryż, czosnek, cebulę, buraki. Zaskoczy niektórych informacja, że bogatym źródłem krzemu jest naturalna woda źródlana.

Żelazo - decyduje o prawidłowej budowie i tempie wzrostu włosa. Szukaj go w mięsie i zielonych liściastych warzywach.

Magnez - wpływa korzystnie na kondycję włosów. Zawierają go otręby, zboża, mleko, mięso, orzechy.

Wapń - wzmacnia i przyspiesza wzrost paznokci. Znajduje się w nabiale, owocach i warzywach oraz niektórych wodach mineralnych.

Witaminy z grupy B - regulują wydzielanie sebum skóry głowy, poprawiają strukturę i połysk włosa, opóźniają pojawianie się siwizny.
Witaminy z tej grupy znajdziemy w różnych produktach:

B1 – w drożdżach, kaszy gryczanej, orzechach arachidowych, włoskich i laskowych, migdałach, a także w jajkach, pomidorach, kalafiorach, ziemniakach, kapuście, grejpfrucie, grochu, fasoli, płatkach owsianych, gryce oraz chlebie z mąki razowej,
B2 – w drożdżach, boćwinie, selerze, papryce zielonej, pietruszce, szpinaku, zielonym groszku, otrębach i zarodkach zbóż, w kukurydzy, kalafiorze, jabłkach,
B3 (niacyna) – w ziarnach słonecznika, orzechach, szparagach, jarmużu, szpinaku i brukwi i mące z pełnego przemiału,
B5 – w fasoli, kapuście, pyłku pszczelim, kapuście, kalafiorze, w jajkach, pietruszce, truskawkach, owocach cytrusowych, rybach słodkowodnych,
B6 – w marchwi, szparagach, ziemniakach, bananach, kaszy gryczanej, kapuście, orzechach i szpinaku,
inozytol, czyli witaminę B8 – w burakach, kapuście, kalafiorach, owocach cytrusowych, jarmużu, pełnych ziarnach zbóż, pomidorach.
Biotyna – w chmielu piwowarskim,  w naturalnym ryżu, żółtku jaj, nerkach, wątróbce, grzybach, drobiu, owocach morza i soi.
Kwas foliowy – w marchwi, pomarańczach, pietruszce, ziemniakach i szpinaku.

Witamina C jest również potrzebna włosom,, a tę znajdzie się w: czarnej porzeczce, pomarańczach, kapuście, kiwi, pomidorach, agreście, żurawinie, czarnych jagodach, owocach dzikiej róży i jabłkach.

Witamina E także jest niezbędna dla prawidłowego wzrostu włosów. Znajdziemy ją w olejach tłoczonych na zimno,  w pestkach słonecznika, migdałach,  ryżu, szparagach, w brokułach, selerze, ciemnym chlebie.



Trochę tego jest :) Dlatego wybrałam dla Was 10 produktów, o których nie powinnyście zapomnieć w swojej diecie - nie tylko ze względu na włosy ;)

Co więc jeść, żeby nasze włosy wyglądały pięknie? Czym odżywiać je od wewnątrz?


1. Ciemnozielone warzywa: szpinak, brokuły, brukselka, sałata.To grupa warzyw, która powinna na stałe zagościć w naszym menu. Zawierają duże ilości żelaza oraz witamin A i C, które w znaczącym stopniu wpływają na zdrowie i wygląd włosów. Wspomniane witaminy są niezbędne do produkcji sebum, zaś niedobór żelaza powoduje wypadanie włosów.

2. Gotowana fasola
Zawiera nie tylko spore ilości żelaza, ale też protein, niezbędnych dla procesu wzrostu włosa.

3. Orzechy
Dzięki zawartości kwasu omega-3, cynku, selenu oraz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, D, E) wpływają na gęstość i połysk włosów. Najlepiej wybierać orzechy laskowe, włoskie, migdały, orzechy nerkowca.

4. Mięso drobiowe
Zarówno kurczak, jak i mięso z indyka zawierają spore ilości protein, stanowiących podstawowy budulec włosa.

5. Jaja
Mogą być gotowane, smażone lub w każdej innej postaci. Zawierają pełnowartościowe białko oraz witaminy A, D i z grupy B. Dzięki swoim właściwościom wpływają na wzmocnienie włosów, ich grubość i wytrzymałość.

6. Pełnoziarniste pieczywo (chleb razowy) oraz ciemny ryż
W zewnętrznej otoczce ziarna znajdują się spore ilości witamin z grupy B oraz wit. E, żelaza, fosforu, potasu i wapnia. Ten odżywczy zestaw doskonale wzmacnia włosy i sprawia, że są gęste oraz zyskują połysk.

7. Pestki dyni
Pestki zawierają witaminy z serii B, (B1, B2, B3 i B9) które są liczone w kilkunastu procentach średniego, dziennego zapotrzebowania.
Pestki te zawierają również mikroelementy, takie jak: mangan, magnez, żelazo, fosfor, liczone w kilkudziesięciu procentach dziennego zapotrzebowania.
Pestki dyni to również istna skarbnica cynku - który jest bardzo pomocny w leczeniu trądziku, włosów ze skłonnościami do wypadania, czy łamiących się paznokci! Właśnie pestki dyni mają zbawienne działanie na nasze problemy z wypadaniem włosów.
WIĘCEJ TUTAJ

8. Chude przetwory mleczne
Zarówno jogurt naturalny, jak i chude mleko dostarczają wapń oraz białko, niezbędne dla wzrostu włosa.

9. Wołowina
Stanowi niezwykle bogate źródło żelaza, cynku oraz protein, które są budulcem włosa. Wołowinę powinno się spożywać dwa razy w tygodniu.

10. Papryka
Smakuje i leczy. Czerwona, zielona, żółta, pomarańczowa, a nawet biała – papryka, to prawdziwa "bomba" witaminowa, w strąku jest bowiem prawie komplet witamin i soli mineralnych. Świeży strąk jest bogaty w białko, barwniki roślinne, cukry, olejki lotne oraz witaminy. Najwięcej jest witaminy C, B1, PP, pozostałych z kompleksu B, sporo witaminy A i E


Wzmocnij włosy od wewnątrz - także suplementami. Czasami warto sięgnąć po kapsułki zawierające skrzyp polny i inne witaminy. Zwłaszcza, kiedy odchudzamy się, lub nie przywiązujemy dostatecznej uwagi do tego - co leży na talerzu. Ja właśnie jestem w trakcie kuracji VITAPILem
Poza tym warto popijać pokrzywę - o jej zbawiennych właściwościach pisałam TUTAJ! Będzie doskonałym, płynnym uzupełnieniem naszego włosowego jadłospisu :)

52 komentarze:

  1. biorę multiwitaminkę falvit alby im troche pomóc i odżywić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś brałam FALVIT :) Dobre tabletki i z tego co pamiętam - nie takie drogie :)

      Usuń
  2. Ja na razie doraźnie używam odżywek i olejek :) i widzie znaczącą poprawę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że ktoś o tym znowu mówi, bo tez uważam, że to dieta jest w głównej mierze odpowiedzialna za stan naszych włosów.
    Ja staram odżywiać się dobrze, ale.. papryki to ja zdzierżyć nie mogę i już :) Ale tak to jestem wszystkożerna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się wstrzymuję... głównie ze względu na jej cenę. Uwieeeelbiam :)

      Usuń
  4. Bardzo przydatny post, szukałam tych informacji i ciężko by było znaleźć coś, co bym ogarnęła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. No jak zawsze świetny post :) będę musiała sobie rozpisać własną dietę i mama mi kupiła bleender jeee :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy blog ;) pokrzywa ? hmmm spróbuje

    http://majlena-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jakoś sceptycznie jestem nastawiona do pokrzywy ale skoro mówisz że jest pyszna to z chęcią spróbuje ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbować zawsze mozna - ostatnio baaardzo ja polubiłam

      Usuń
  8. Włosy także lubią dobrze zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ryby? chyba ktoś tu zapomniał o rybach, szczególnie tych tłustych ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ryby są właśnie najcenniejszym źródłem tłuszczy Omega3 i nie tylko! Dlatego przynajmniej raz na tydzień warto zafundować sobie rybi przysmak z warzywkami. P.S Masz ładne włosy i ciekawy blog . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie opychała bym się samymi rybami.Zwlaszcza z powodu zanieczyszczeń wód w jakich żyją. A zwłaszcza hodowlanych.
      Osobom po walce z rakiem w ogóle nie zaleca się ryb zwłaszcza tych dużych i tłustych.

      Usuń
    2. Nie opychała bym się samymi rybami.Zwlaszcza z powodu zanieczyszczeń wód w jakich żyją. A zwłaszcza hodowlanych.
      Osobom po walce z rakiem w ogóle nie zaleca się ryb zwłaszcza tych dużych i tłustych.

      Usuń
  11. fajnie wyglądają te produkty na talerzach ;) na włosy mam własny sposób a konkretnie procerin z nuvialab.pl, ale ile ludzi tylko zdań ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja oprócz jedzenia wymienionych wyżej produktów, łykam codziennie skrzyp w tabletkach. Już po miesiącu widzę znaczną poprawę zarówno włosów jak i paznokci. Polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też kiedyś łykałam skrzyp i mam teraz piękne, dorodne włosy... na udach i w innych niepożądanych miejscach...

    OdpowiedzUsuń
  14. Tutaj jest spis bardzo fajnych naturalnych preparatów na mocne włosy - http://www.naturala.pl/tag/149/mocne_wlosy

    OdpowiedzUsuń
  15. nie łatwiej było odpowiedzieć na pytanie po prostu "wszystko" hehe : ) nasze włosy potrzebuję wszystkiego co zdrowe i wszystkich mozliwych witamin!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobry post, teraz wiem co jak podzielić i gdzie szukać odpowiednich witamin i minerałów :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A jak sie przetłuszczają na mase? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super blog:) naprawdę:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo wyczerpujące informacje, przeczytałam z wielką uwagą. Ale okazało się, że to wszystko stosuję.Jadam wszystko z wymienionych produktów, a moje włosy nadal są cienkie łamliwe i przesuszają się. Dodam, że nie farbuję ich i nie suszę suszarką. Bywało że piła pokrzywę na zmianę ze skrzypem. Czyżby to wina wieku (45 lat)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami to kwestia genetyki, w pani przypadku być może i hormonów... Może warto wybrać się do dermatologa? :)

      Usuń
    2. Również mam taki problem jak Pani powyżej, tylko, że mam 23 lata :) Jadam regularnie powyższe produkty, a włosy dalej są cienkie, łamliwe, rozdwajają się końcówki.

      Usuń
  20. Nie polecam jedzenia zadnego miesa ani nabialu,bo to na pewno waszym wlosom nie pomoze...ani zwierzetom,ktore giną w kazdej sekundzie...mięso jest bardzo szkodliwe,pelno jest w nich antybiotykow i hormonow,szczegolnie w kurczakach,ktore dostaja tego mnostwo zeby szybciej rosly.Ryby tez nie są juz takie zdrowe przez zanieczyszenie wód.To co jest w nabiale tez na pewno nie jest zdrowe.Mieso i nabial jest przyczyną wiekszosci chorob cywilizacyjnych.W tym raka,cukrzycy,nadcisnienia,otylosci itd. Jesli chcecie byc naprawde zdrowe to polecam przejscie na weganizm lub chociaz wegetarianizm-podstawa zdrowia to warzywa i owoce- nie mieso i nabial. I nie pisze to jako jakas fanatyczka,tylko osoba,ktora siedzi w tym od dawna i wie,ze to pomaga.Ah i jeszcze jedna sprawa-dzisiaj szukalam jakiegos sprawdzonego sposobu na wypadanie androgenowe wlosow i znalazlam.Podobno wystarczy kupic Prostenal i lykac jedną tabletke dziennie a efekty mozna zobaczyc po okolo dwoch miesiacach.Sama mam zamiar wyprobowac ten sposob,bo niestety przez hormony stracilam juz polowe wlosow,a mialam ich duzo...oto link: http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=470275

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A warzywa i owoce to chyba trzeba samemu posiać, bo jakoś już nie napisałaś o tym, że są pryskane i nawożone. A powietrze, którym oddychamy? Masakra! Najlepiej wykopać bunkier i nie wychodzić z domu...

      Usuń
    2. O tym,ze sa pryskane wiem doskonale,ale tego nie napisalam,bo wybieram "mniejsze zlo" czyli warzywa i owoce-w miesie jest sama chemia tak jak w nabiale.Ale tak,mozna samemu sobie hodowac i nawozic jak ktos ma ogrod i czas na to.Albo kupowac od kogos kto tak robi.Proste.A co do powietrza to nie rozumiem pytania.Masakra to dla mnie durne odpowiedzi....najlepiej nie zjadac zwierząt,bo to nikomu na zdrowie nie wyjdzie.

      Usuń
    3. A jednak.. Mąż byl wegetarianinem przez prawie rok, staraliśmy się urozmaicac mu diete, dodatkowo brał suplementy a po kilku miesiącach takiej diety zaczal chorowac, stale był oslabiony, dziąsła zaczęły mu krwawic.. Po kilku miesiącach wrocil do diety mięsnej i bardzo szybko odczuł różnice.. Dziąsła mu się zaleczyly.. Od tamtego czasu nie poleca nikomu diety bezmiesnej, bo pomimo tego że psychicznie świetnie to znosił to fizycznie czuł się okropnie.

      Usuń
    4. ...ponieważ prawdopodobnie Pani mąż miał źle wyważoną tę dietę. Naprawdę człowiek nie potrzebuje ani mięsa, ani nabiału do tego, aby być sytym i zdrowym. Razem z narzeczonym jesteśmy weganami i nikomu dziąsła nie krwawią. Mało tego, wszystkie wyniki badań jak najbardziej w normie, a co najważniejsze - lżej na wątrobie i sumieniu.

      Usuń
    5. a jak wyważona Pani dieta jeśli problemy z hormonami ?

      Usuń
  21. Weźcie pod uwagę jeszcze ten hardcorowy szampon: http://www.kalamis.pl/product-pol-6442-Resurrection-Shampoo-250ml.html
    Po prostu miazga. Na włosach działa cuda.

    OdpowiedzUsuń
  22. Tego właśnie szukałem, dziękuję ślicznie za informacje ;) moja będzie zadowolona z obiadu dla jej urody :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja łykam tabletki z naturalnych składników. Są to suplementy o nazwie Vitmax. Mają przekrój witamin i wyciągów z roślin i widzę po włosach i paznokciach ich efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Z Twojego wpisu wynika ze powinnam miec calkiem ladne, geste i dlugie wlosy a nie mam :( problem wiec musi lezec w innej przyczynie.. musze zrobic komplet badan :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to być też źle dobrana pielęgnacja kosmetyczna.

      Usuń
    2. Proszę sobie zrobić poziom FERRYTYNY przy okazji, moja córa wszystko miała w normie od -do tylko tego miała sporo poniżej minimum w surowicy, żelazo było na min. poziomie .Po rocznym uzupełnieniu jest dużo lepiej.

      Usuń
  25. Świetne propozycje, dodam od siebie, że sama pilnuję diety i jest nieźle. I chyba każdy wie, że tabletki nie zastąpią normalnego jedzenie? :)

    OdpowiedzUsuń
  26. a co z wlosami np na nogach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wpis - http://www.poradyherrbaty.pl/2014/10/czy-urosnie-mi-broda-i-wasy.html

      Usuń
  27. Ratunku! Mam bardzo zdrowa dietę(jem wszystko co powyzej), hormony zbadane- wszystko dobrze. A wlosy wypadaja jak szalone. Pomozcie. Co robic?

    OdpowiedzUsuń
  28. Polecam tabletki lewitan drozdze piwowarskie niska cena i wlosy nie wypadaja

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo wyczerpujący wpis. Włosy na nogach polecam golić ;) Pozdrawiam i oby więcej takich artykułów!

    OdpowiedzUsuń
  30. Na włosy bardzo dobrze działa biotyna. Wzmacnia je, hamuje wypadanie i pobudza wzrost. Przetestowałam ją na sobie, jak przez kilka miesięcy brałam biotebal, który ma jej najwięcej. I moje włosy znowu wyglądają rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jestem w trakcie kuracji biotebalem, bo stresy spowodowały u mnie wypadanie włosów. Już teraz widzę, że wypada ich znacznie mniej niż wcześniej i mam nadzieję, że jak skończę brać ten lek, to będzie już ok

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo przydatny wpis właśnie takiego szukałam. :) To zaczynam od dzisiaj nawet ;D

    OdpowiedzUsuń
  33. Całkowicie się z tobą zgadzam. Odkąd zaczęłam jest więcej zieleniny i brać cynk to moje włosy odżyły. Teraz przymierzam się do kupienia jakichś witamin z grupy B. No i oczywiście działam na włosy z zewnątrz. Od roku jestem zapaloną włosomaniaczką :) Pierwsza zasada, którą sobie wypracowałam to regularne odwiedzanie fryzjera. Mój ulubiony salon to In harmony, bo mogę u nich niedrogo zrobić zabiegi kerastase:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Suplementacja jest bardzo ważna dla włosów ale moim zdaniem jeśli chcemy mieć piękne włosy należy o nie zadbać od zewnątrz. Ja stosuję odżywki, maski a także robię olejowanie włosów, co świetnie na nie wpływa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby włosy były piękne trzeba dbać o nie zarówno od wewnątrz jak i od zewnątrz. Zła dieta prowadzi do osłabienia cebulek - włosy zaczynają wypadać, są suche i łamliwe. Ja też nakładam oleje - jeśli wmasowujemy w skórę głowy to również dokarmiamy cebulki :D

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :* Wasze słowa są dla mnie baaaardzo ważne!
Proszę o nie zostawianie SPAMU - takie komentarze będą usuwane.